با مصرف نوشیدنی انرژی زا هایپ دندان های خود را سفید کنید

نوشیدنی های انرژی زا در دهه اخیر به ویژه در بین جوانان محبوب شده اند.

مصرف این نوشیدنی ها اثرات مثبتی مانند جلوگیری از افزایش فشار خون در شرایط استرس زا، افزایش تحمل درد و بهبود عملکرد، تمرکز و استقامت را نشان می دهد.

نوشیدنی انرژی زا هایپ از پرطرفدارترین نوشیدنی ها می باشد.

با این حال، نگرانی های بهداشتی قابل توجهی وجود دارد که باید با توجه به میزان کافئین این نوشیدنی ها در نظر گرفته شود.

نوشیدنی های انرژی زا علاوه بر ماده اصلی کافئین، حاوی مواد دیگری مانند تورین، جینسنگ، عصاره گوارانا، گلوکورونولاکتون، قندها، l-کارنیتین و ویتامین های گروه B مطالعات نشان داده‌اند که مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های انرژی‌زا ممکن است اثرات نامطلوبی برای سلامتی مانند عصبی بودن، اضطراب، بی‌قراری، سردرد، معده درد، بیش فعالی، بی‌خوابی و افزایش تجمع پلاکت‌ها و در نتیجه ترومبوز و فشار شریانی ایجاد کند.

نوشیدنی انرژی زا

همچنین مشخص شده است که مصرف الکل همراه با نوشابه های انرژی زا از الکل به تنهایی خطرناک تر است و این وضعیت یک نگرانی برای سلامت عمومی است.

این فصل اجزای مختلف نوشیدنی های انرژی زا، ایمنی آنها را برجسته می کند و توصیه هایی را در رابطه با مصرف بیش از حد این نوشیدنی ها ارائه می دهد.

نوشیدنی های انرژی زا گروهی از نوشیدنی ها هستند که رشد قابل توجهی داشته است.

به طور خاص، این صنعت در سال های گذشته رشد بسیار زیادی داشته است و به 4.8 میلیارد لیتر از این نوشیدنی ها در سال 2011 رسیده است.

ویژگی های آنها این است که می توانند انرژی اضافی را فراهم کنند، بیداری را تقویت کنند، توجه را افزایش دهند، هوشیاری را حفظ کنند و عملکرد ورزشی را بهبود بخشند.

و همکاران، 2010 ؛ ناوارو-پاسکوال-آهویر و همکاران، 2014 ). می توانیم آنها را جزو دسته خاصی از نوشابه ها بدانیم.