بررسی کیف های زنانه و مردانه و میزان باکتری آن ها

کیف ها به سختی شسته می شوند و اغلب زمانی که دیگر قابل استفاده نیستند دور انداخته می شوند. هدف این مطالعه بررسی این است که آیا کیف های زنانه و مردانه می توانند به عنوان فومیت عمل کنند یا خیر.
در مجموع 145 کیف از 80 زن و 65 مرد نمونه برداری و کشت شدند. باکتری ها با رنگ آمیزی گرم و با آزمایش های استاندارد بیوشیمیایی شناسایی شدند.
در مجموع 138 کیف (95.2%) آلودگی باکتریایی را نشان دادند که از این تعداد 49.4% تک رشد و 50.7% رشد مختلط داشتند.
مشخص شد که مواد کیف بر رشد باکتری ها تأثیر می گذارد. کیف های مصنوعی میانگین تعداد واحدهای تشکیل دهنده کلنی (CFU) بالاتری را نشان دادند. میکروکوک (64.8٪) و استافیلوکوک کواگولاز منفی (64.1٪) شایع ترین باکتری های جدا شده و پس از آن گونه های باسیلوس بودند.
Micrococcus با شیوع بالاتری در کیف مردانه یافت شد، در حالی که Bacillus spp. بر روی کیف های زنانه برجسته تر بودند (05/0 > P).
تفاوت بین نرخ رشد باکتری از کیف زنان و مردان از نظر آماری معنی دار بود. علاوه بر این، میانگین تعداد CFU برای کیف چرم زنانه گرد کیف های مردانه بیشتر از کیف های زنانه بود.
کیف های مردانه و زنانه ناقلان بالقوه برای انتقال بیماری ها در سراسر جامعه هستند. استفاده از کیف های مصنوعی باید خودداری شود، زیرا آنها به افزایش کلونیزاسیون کیف چرم اصل زنانه باکتری ها کمک می کنند.
خطر انتقال بیماری ها توسط اشیاء بی جان اغلب در محیط های اجتماعی و پزشکی کیف دستی زنانه چرم مورد بررسی قرار گرفته است.
گزارش شده است که اسکناس‌های ارز، تلفن‌های همراه و تجهیزات زمین بازی از جامعه، و رایانه‌ها، صفحه‌کلیدها و تجهیزات پزشکی از مراکز مراقبت‌های بهداشتی با باکتری‌های فرصت‌طلب مستعمره شده‌اند.
از فومیت‌ها جدا شده‌اند که بیشتر شامل گونه‌های استافیلوکوکوس، انتروکوکوس، اشرشیاکلی، سودوموناس و میکروکوکوس گونه‌ها هستند.
 در واقع کیف پول توسط برخی افراد به عنوان نماد وضعیت و توسط برخی دیگر به عنوان لوازم جانبی کیف دست دوز کلیدی در نظر گرفته شده است.
  • منابع:
    1. A study to investigate the importance of purses as fomites
  • تبلیغات: 
    1. مردی که آلزایمر داشت با خوردن خیار شور خوب شد!
    2. ثروت خود را در مدت زمان کوتاهی 5 برابر کنید
    3. آیا می دانستید روغن موتور برای رشد گیاهان مفید است؟
    4. گربه ای که با پارچه ژرسه به فروش بالایی رسید!