واکس مخصوص کفش نبوک ورنی اسپرت اداری

واکس مخصوص کفش، محصولی است که برای تمیز کردن و براق کردن کفش های چرمی تولید می شود. در قرون وسطی و زمان های گذشته محصولی به نام دوببین، وجود داشت که از این محصول برای ضد آب کردن محصولات چرمی استفاده می کردند،ولی باعث براق شدن چرم نمی شد.

از ترکیباتی که در دوببین استفاده شده بود می توان به روغن، موم طبیعی، سودا و خاکستر اشاره کرد. از این ترکیب تا قرن هجدهم میلادی ،به عنوان ضد آب کننده پارچه استفاده می شد.

تا اینکه بعدها روکش های چرم مشکی کم کم در بین مردم رواج یافت. این روکش های چرمی بیشتر برای ساخت چکمه ،کفش و کیف مورد استفاده قرار می گرفت. در اوایل قرن نوزدهم میلادی کم کم انواع زیادی از واکس تولید شد. البته در آن زمان هنوز واژه واکس مرسوم نبود و به آن سیاه کننده کفش می گفتند.

واکس مخصوص کفش نبوک ورنی اسپرت اداری

واکس مخصوص کفش چرم طبیعی

بهتر است برای اینکه کفش چرم طبیعی طول عمر بالاتری داشته باشد ،از واکس های مخصوص کفش چرم طبیعی استفاده کرد.

امروزه تقریبا تمام افراد به ظاهر آراسته و شیک اهمیت می دهند و یکی از چیزهایی که در نگاه اول ،بسیار جلب توجه می کند،یک کفش تمیز و براق است. از این رو واکس به یکی از پر طرفدار ترین محصولات،در زمینه زیبایی تبدیل شده است. در حالت کلی واکس به ماده ای گفته می شود که با مالیدن آن بر روی یک جسم،باعث تمیزی و براق شدن آن می شود.

چرم طبیعی که از دباغی پوست خام گاو و گوسفند تهیه میشود ،ماده ای انعطاف پذیر و با دوام است. عمل دباغی ، پوست را به یک ماده دائمی و انعطاف پذیر تبدیل می کند که کاربرد های فراوانی دارد.

از چرم برای تولید محصولات متنوعی مثل مبلمان ، کفش ،کیف وغیره استفاده می شود. چرم هم به صورت طبیعی و هم به صورت مصنوعی در بازار وجود دارد ، که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند.

اگر چه چرم مصنوعی از تنوع بالا در رنگ و ظاهر برخوردار است ولی نسبت به چرم طبیعی طول عمر پائین تری دارد.

دباغی کردن چرم شاید یکی از قدیمی ترین کارهای بشر باشد. انسان های اولیه پس از شکار حیوانات برای تامین غذا ، از پوست و پشم آنها به عنوان لباس استفاده می کردند.

امروزه تولید لباس و محصولات چرمی از گذشته الهام گرفته است. بیشترین تولید چرم در جهان مربوط به پوست گاو و گوسفند است ، ولی از پوست بز،بوفالو ،شترمرغ ،کروکودیل و مار هم برای تولید چرم استفاده می شود.

چرم شتر نسبت به بقیه چرم ها ناشناخته تر است ،ولی مقاومت چرم شتر از چرم گاو بیشتر است و در برابر پارگی ،استحکام بیشتری دارد.از چرم مصنوعی یا چرم صنعتی، بیشتر برای تولید روکش صندلی ، مبلمان و غیره استفاده می شود. به چرم مصنوعی ، چرم گیاهی هم گفته می شود.چرم طبیعی از نظر استحکام خود به ۳ دسته ی سبک ،نیمه سنگین و سنگین تقسیم بندی می شود.

چرم سبک که از پوست گوسفند و بز تهیه می شود معمولا ضخامت کمتری دارند و از این رو نیاز به محافظت و مراقبت بیشتری هم دارد. این نوع چرم بسیار لطیف است و برای تولید دستکش و کلاه مورد استفاده قرار می گیرد.

چرم های نیمه سنگین هم از پوست شترمرغ تهیه می شوند ، واینکه این نوع چرم جزء چرم های کمیاب و نادر است و دارای قیمت بالاتری نسبت به چرم های دیگر است. از این نوع چرم برای تولید کالاهای خاص استفاده می شود.

چرم سنگین هم از پوست گاو و گوسفند تهیه می شود که مقاومت بالایی نسبت به دیگر چرم ها دارد و به وفور یافت می شود. این نوع چرم همچنین دارای قیمت مناسبی است و برای تولید منسوجات چرمی ،مقرون به صرفه است.چرم طبیعی از نظر شکل ظاهری به چند دسته تقسیم می شوند که می توان به جیر ،ورنی ،نوبوک ،کروکو و….. اشاره کرد.

واکس کفش رنگ عسلی

واکس کفش رنگ عسلی چرم طبیعی زیاد تنوع رنگی ندارد ولی چرم مصنوعی دارای انواع رنگ ها و طرح هاست.یکی از رنگ هایی که برای تولید کفش استفاده می شود ،عسلی است.

برای کفش اسپرت و کفش های چرم عسلی حتما باید از واکس های رنگ عسلی استفاده کرد.

امروزه کفش تمیز و براق یکی از ویژگی های مهم افراد شیک پوش و مرتب است. برای استفاده راحت تر از واکس کفش،برس های مخصوصی تولید شد ،که جنس این برس ها معمولا از موی اسب تهیه می شود.

نگهداری از این برس ها هم بسیار راحت است ولی اگر به درستی استفاده نشوند زود خراب می شوند. واکس ها در بازار به صورت های جامد، مایع، اسپری و کرمی وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی ها و معایبی هستند. هر کس با توجه به سلیقه خود، آنها را استفاده می کنند. واکس های مایع در واقع تنها برای برق انداختن و جلوه دادن به کفش استفاده می شوند.

این مدل واکس ها به صورت اسفنج هایی هستند که آغشته به روغن می باشند. از معایب این واکس ها می توان به طول عمر پائین آنها اشاره کرد و اینکه این مدل واکس ها تاثیری در دوام کفش ندارند.

واکس های جامد که یکی از قدیمی ترین مدل های واکس کفش است که به وسیله برس و یا اسفنج به سطح کفش زده می شود. از جمله معایب آن هم می توان به کثیف کاری بیش از حد آن اشاره کرد. واکس هایی که امروزه بسیار رواج پیدا کرده، واکس های اسپری است که به صورت افشانه بر روی کفش زده می شود. معمولا از این مدل واکس ها برای کفش های جیر ،مخمل و غیره استفاده می شود.

بعضی از واکس ها هم هستند که به صورت کرم در بازار وجود دارند و برای انواع کفش ها قابل استفاده اند.

واکس کفش مخمل

در ابتدا که پارچه های مخمل تولید شده بود بیشترین کاربرد و استفاده اش در زمینه پوشاک بود. رفته رفته انواع مختلفی از پارچه های مخمل وارد بازار شد که از آنها علاوه بر پوشاک،در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار گرفت.

یکی از انواع پارچه مخمل، پارچه سوئیت است که امروزه کاربردهای فراوانی دارد و در تولید کیف ، کفش ،کمربند،وغیره استفاده می شود.

کفش های مخمل هم در نوع خود بسیار جذاب و زیبا هستند و جلوه ای خاصی به پوشش می دهند. امروزه این مدل کفش ها، به خصوص در خانم ها ،طرفداران زیادی پیدا کرده است.

اما این مدل کفش ها بسیار حساس بوده و اگر به درستی نگهداری نشوند خیلی زود خراب می شوند. روش های بسیاری برای تمیز کردن و نگهداری کفش های مخمل وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید اما پیشنهاد ما به شما برای نگهداری بهتر این کفش ها،استفاده از واکس های مخصوص است.

برای پاک کردن لکه های ایجاد شده بر کفش اسپرت مردانه یا زنانه، نباید به هیچ وجه از آب برای پاک کردن آن استفاده کرد،چرا که آسیب جدی به کفش وارد می کند.

برای تمیز این لکه ها می توان از دستمال های میکروفیبر و یا حتی از دستمال کاغذی استفاده کرد. دستمال میکروفیبر به راحتی می تواند رطوبت کفش را جذب کرده و لکه را پاک کند.

واکس کفش در واقع انواع مختلفی دارد و برای کفش های چرمی،مخمل و فورت باید واکس مخصوص به خودش را تهیه کرد.

کفش های مخمل از جمله کفش های پرطرفدار است. برای این کفش ها باید از واکس مخصوص کفش های مخمل استفاده کرد که هم باعث حفظ زیبایی آنها می شود و هم طول عمر آن را بالا می برد.

واکسی که برای کفش های مخمل استفاده می شود باید قابلیت لکه بری بالایی داشته باشد چرا که این کفش با توجه به جنس آن،لکه ها را به خود جذب می کنند. معمولا واکس کفش مخملی در دو نوع مایع و کرمی تولید میشود که در بسته بندی هایی به شکل اسپری و یا فرچه به فروش می رسند.

واکس زن کفش برقی

واکس زن کفش برقی در طول سالیان گذشته بیشتر افراد برای تمیز کردن و براق کردن کفش هایشان،از واکس های جامد استفاده می کردند،که از ترکیباتی مثل نفت و پارافین تشکیل شده بود.

استفاده از این روش خود دارای معایبی بود. اول اینکه بعد از زدن واکس، نیاز به فرچه زدن داشت و همین امر باعث میشد تا ذرات واکس از روی کفش جدا شده و باعث کثیف شدن سطوح و محیط اطراف میشد.

دوم اینکه چون واکس از نفت ساخته شده،پس از مدتی باعث میشد تا رویه کفش چرمی تغییر شکل دهد و پوسته پوسته شد.بعدها با پیشرفت تکنولوژی ،نیاز های جامعه هم دچار تغییر و تحولات زیادی شد. مردم بیشتر درگیر کار بودند و شاید کمتر می توانستند برای ظاهر و زیبایی وقت بگذارند.

همین امر باعث شد درگیری و مشغله افراد بیشتر شود به طوری که برای کارهای پیش پا افتاده مثل واکس زدن ،دیگر از روش های قدیمی استفاده نشود.اینجا بود که دیگر روش های سنتی نمی توانست پاسخگوی بسیاری از نیازهای انسان باشد.

شرکت های صنعتی در زمینه تولید محصولات نظافتی برای حل این مشکل اقدام به تولید دستگاه های جدید،مثل واکس زن برقی کردند.تولید دستگاه واکس زن برقی توانست مشکلاتی که قبلا در این زمینه وجود داشت را حل کند و همچنین مشکل کمبود زمان و حوصله،برای واکس زدن را برطرف کند.

شاید شما تا به حال دستگاه واکس زن برقی را ندیده باشید. استفاده از دستگاه واکس زن برقی دارای مزایایی است که می توان به تسریع در عملیات واکس زنی و عدم نیاز به واکس جامد اشاره کرد.

دستگاه های واکس زنی برقی که در ابتدا تولید شده بود بیشتر در اداره ها و سازمان های دولتی مرود استفاده قرار می گرفت. ولی بعدها با مشاهده تاثیرات مثبتی که این دستگاه داشت،در سایزهای کوچکتر و خانگی هم تولید شد.

دستگاه های واکس زنی هم خود دارای انواع مختلفی است. دستگاه واکس زن برقی در ۳ مدل خانگی،اداری و کوچک شارژی دسته بندی می شود.دستگاه واکس زن برقی اداری در دو نوع ۴ برس و ۲ برس تولید می شود.دستگاه ۴ برسه که علاوه بر واکس زدن،برای گردگیری ،پولیش کاری و برق اندازی هم کاربرد دارد.

واکس زن برقی خانگی هم معمولا دارای ۲ برس می باشد و در سایز کوچکتری نسبت به مدل اداری تولید می شود،و دارای یک پدال استارت است که از خم شدن جلوگیری شود.

نوع دیگر واکس زن شارژی است که به صورت دستی استفاده می شود و قابل حمل می باشد. این نوع دستگاه فقط برای کفش نیست و از آن می توان برای انواع کیف،مبلمان وغیره استفاده کرد.

واکس کفش کیهان

در صنعت واکس هم مانند دیگر حرفه ها ،انواع مختلفی از برند ها وجود دارد که در حال رقابت با هم هستند.

به جرات می توان گفت تولیدی واکس کفش کیهان یکی از معروف ترین برندها در زمینه تولید واکس کفش است. نامی آشنا که به دلیل کیفیت خوب این محصول،در ذهن باقی مانده است.

کفش ها اغلب از چرم تهیه می شوند و از آنجا که چرم از پوست حیوانات تهیه شده ،یک ماده زنده است و نیاز به مراقبت دارد. پس باید از واکس استفاده شود.اما ویژگی های یک واکس خوب چیست؟ واکس کفش کیهان دارای کیفیت بسیار عالی و در عین حال قیمت مقرون به صرفه است.

این تولیدی در تهران واقع شده و هم به صورت حضوری و هم اینترنتی اقدام به فروش واکس های مختلف می کند.

واکس کفش کاترپیلار

واکس کفش کاترپیلار از دیگر برندهای معروف در تولید واکس کفش ،می توان به برند واکس کفش کاترپیلار اشاره کرد.واکس کفش کاترپیلار،دارای دوام بسیار بالایی است. رنگ های استفاده شده در آن بسیار با کیفیت می باشد.

این تولیدی انواع واکس های مایع،جامد ،اسپری و کرمی را تولید می کند.این واکس در رنگ های متنوعی تولید می شود و برای انواع کفش مناسب است. همچنین دارای ماندگاری بالایی است و مدت زمان زیادی بر روی کفش می ماند.

جلوگیری از خشک شدن واکس کفش

در وهله اول باید واکس را متناسب با محصول خود انتخاب کنیم. واکس هایی که مخصوص کفش هستند را نمی توان برای کیف و یا وسایل دیگر استفاده کرد.

قبل از استفاده از واکس باید به راهنمای استفاده از آن دقت کرد. واکس ها به طور کلی از موم، نفت خام، صمغ های گیاهی و روغن ها تشکیل شده اند. واکس ها برای ضد آب کردن کفش و منسوجات چرمی تولید می شوند.

پس از تولید این محصول مردم به ای مساله پی بردند که استفاده از این محصول هم طول عمر کفش را بالا می برد،و هم باعث زیبایی آن می شود.

اگر برای مدت طولانی از واکس کفش،جهت برق انداختن کفش استفاده شود ممکن است واکس خشک شود و ترک بخورد.این مشکل به این دلیل ایجاد می شود که واکس ها،چون اکثرا از حلال ایجاد شده اند،بخار می شوند.

زمانی که حلال بخار شود موم هم حالت خود را از دست داده و ممکن است کاملا سفت شود.اصطلاحا به این حالت خشک شدن واکس می گویند.برای رفع این مشکل راه حل هایی وجود دارد.واکس به دلیل ترکیباتی که دارد بسیار آتش زا است،از این رو نباید در تماس با شعله مستقیم آتش باشد.واکس خشک شده را باید روی حرارت غیر مستقیم گرم کرد که مناسب ترین روش برای این کار استفاده از بخار آب می باشد.