چگونه چرم اصل را بشناسیم

اشیاء ساخته شده از چرم به دلیل روکش طبیعی، غنی و ظریف، کلاسی جدا از هر فیبر مصنوعی هستند. امروزه، بسیاری از مواد مصنوعی با ظاهر مشابه در بازار موجود است که با قیمت بسیار ارزان‌تری به فروش می‌رسد. همچنین محصولاتی وجود دارند که فقط تا حدی با چرم خالص ساخته می‌شوند اما به‌عنوان «چرم اصل» یا «ساخته شده با چرم طبیعی» نام‌گذاری می‌شوند. اینها اصطلاحات مبهم هستند که توسط بازاریابان برای گمراه کردن مصرف کنندگان استفاده می شود. اگر قصد خرید یک محصول چرمی با کیفیت بالا را دارید که بسیار گران است، باید بتوانید چرم اصل را از مصنوعی تشخیص دهید.

چرم دوزی - وبلاگ نیکارو

1 مراقب هر محصولی باشید که به طور خاص ادعا نمی کند که چرم بزی واقعی است. اگر برچسب “مواد ساخت دست بشر” باشد، قطعاً چرم مصنوعی است. اما اگر اصلاً چیزی نگوید، به احتمال زیاد سازنده بخواهد این حقیقت را پنهان کند که چرم واقعی نیست.[1] البته ممکن است کالاهای مستعمل برچسب خود را از دست داده باشند. اما اکثر تولیدکنندگان به این واقعیت افتخار می کنند که از چرم واقعی استفاده می کنند و به این نکته توجه می کنند:
چرم واقعی
چرم اصل
رویه/چرم تمام دانه
ساخته شده با محصولات حیوانی

2 دانه‌های سطحی، سنگریزه‌های کوچک و منافذ را از نظر نقص و منحصربه‌فرد بررسی کنید که نشانه‌ای از چرم اصلی است. نقص در چرم در واقع چیز خوبی است. به یاد داشته باشید، چرم واقعی از پوست حیوانات ساخته شده است، و بنابراین هر قطعه به اندازه حیوانی که از آن آمده تصادفی و منحصر به فرد است. دانه های بسیار منظم، یکنواخت و مشابه اغلب نشان دهنده یک قطعه ماشینی است.[2]
چرم واقعی ممکن است دارای خراش، چین و چروک باشد – این چیز خوبی است!
توجه داشته باشید که با مهارت بیشتر تولید کنندگان، طرح های آنها بهتر از چرم واقعی تقلید می کند. این امر خرید آنلاین را که در آن فقط یک عکس دارید، بسیار دشوار می کند.

نحوه تولید چرم

3 چرم را فشار دهید و به دنبال چین و چروک بگردید. چرم واقعی، درست مانند پوست واقعی، زیر پوست سخت چروک می شود. مواد مصنوعی معمولاً فقط زیر انگشت شما فرو می‌روند و سفتی و شکل خود را حفظ می‌کنند.

4 چرم را بو کنید، به جای بوی پلاستیکی یا شیمیایی، به دنبال بوی طبیعی و کپک زدگی باشید. اگر کاملاً از بویی که به دنبال آن هستید مطمئن نیستید، به فروشگاهی بروید که می‌دانید چرم ایران طبیعی می‌فروشد و چند کیف و کفش را امتحان کنید. از آنها بپرسید که آیا آنها قطعات مصنوعی دارند و آنها را نیز بو کنید. هنگامی که بدانید به دنبال چه هستید، تفاوت های بو غیرقابل انکار خواهد بود.
به یاد داشته باشید، چرم فقط پوست حیوانات کار شده است. چرم مصنوعی از پلاستیک ساخته شده است. بدیهی به نظر می رسد، اما چرم واقعی بوی پوست می دهد و تقلبی بوی پلاستیک می دهد.